Saturday May 25, 2019

Vzdrževanje replik

Vzdrževanje replik

Vaša replika, ki vam je zvesto služila na spopadih nenadoma ne deluje več. Kaj zdaj? Lotiti se je treba popravila. Na internetu obstaja kar nekaj zelo dobrih člankov o razstavljanju in sestavljanju replik in gearboxov, z lučjo pa boste verjetno iskali članek, ki vam bo na primer razložil kako se pravilno namesti podložke (shims) na zobnike.

Prvi znak težav.
Večkrat se replika ne pokvari kar naenkrat, temveč različni znaki to napovejo že prej. Se baterija izrabi precej hitreje kot običajno? Se ob streljanju sliši kakšno nenavadno škrtanje? ste zaznali vonj po zažganem? Je močno upadla moč? Vse to so znaki, da je z repliko nekaj narobe. Pametno se je vzdrževanja ali morebitnega popravila lotiti takoj, kajti posledice lomov v gearboxu imajo so navadno precej drage. Še nasvet: za repliko morate skrbeti, kajti prav pomanjkanje skrbi za repliko je navadno vzrok resnejšim težavam. V tem članku si bomo ogledali 2 primera težav, in kako jih odpraviti.

Redni pregled
Na vsake toliko časa se izplača narediti krajši pregled replike in namazati najbolj izpostavljene dele. Na seriji Classic Army AR15, je to dokaj preprost postopek, zaradi dobro načrtovanega ohišja. Repliko najprej očistimo in z nje odstranimo eksterne dele, ki bi nas pri pregledu motili. (optika, razbijala poka, ročica z mehanskimi merki, taktična svetilka, obloge RIS in podobno). Repliko nato natančno očistimo raznih ostankov listja, zemlje, smrekovih iglic in podobnega. Prav neverjetno je koliko težav lahko povzroči ena sama smrekova iglica na napačnem mestu. Pri čiščenju bodite pozorni na razne vijake, ki se radi odvijejo. Te lahko utrdite tudi s kapljico lepila ali laka za nohte, če se težava ponavlja.

gun

Ko ste očistili in pregledali zunanjost odvijete in izvlečete še prvi zatič ohišja pred nabojnikom, repetirno ročico malenkost izvlečete in repliko razstavite. Iz zgornjega dela nato previdno izvlečete še cev s hop-up mehanizmom in osnovno razstavljanje je končano. Preglejte in preverite delovanje hop-up enote, cev pa očistite s šibiko, krpico in silikonskim razpršilcem ali oljem. NIKOLI ne uporabljajte drugih maziv ali čistil. Prav tako ne razstavljajte hop-up enote in cevi, če to ni potrebno. Med čiščenjem pazite da je ho-up gumica sproščena oz. da je hop-up "odvit", kot se reče. Z mazanjem ne pretiravajte in ne pozabite, da se bo še kakšnih 500 - 1000 strelov hop-up ne bo obnašal najbolj zanesljivo in ga boste morali večkrat nastavljati.

lower

V spodnjem delu ohišja, dobro preglejte vidne dele gearbox-a, da ni kakšnih razpok, ali poškodb uvodnika za BB-je (nozzle). V našem primeru, vidimo, da je gearbox poškodovan. Zanimivo je, da poškodba ni nastala zaradi mehanskih udarcev bata, temveč gr eočitno za napako v materialu, ki je povzročila drobljnje ali luščenje gearboxa na netipičnem mestu. Na srečo smo napako odkrili dovolj zgodaj, da drobci ohišja niso prišli med gibljive dele, ali da bi ob popolnem lomu gearboxa nastala večja škoda. Kakorkoli že, gearbox je potrebno zamenjati.

gearbox

Zamenjava gearboxa
Zamenjava gearboxa ni najenostavnejša stvar, in dobro si je pred pričetkom narediti načrt, kaj vse boste morali postoriti, ali katere dele v gearboxu želite zamenjati, ko je ravno priložnost. Mi smo se odločili za zamenjavo standardnih CA zobnikov s zobniki Systema, cilinder, glavo cilindra, bat in glavo bata pa bomo zamenjali s Systema silent kompletom. Zakaj? Ker je pred nami CA replika starejše serije, kjer so ti deli tipično povzročali probleme. Novejše serije CA replik teh težav nimajo več in kvaliteta delov je popolnoma primerljiva s Systemo.

 

Razstavljanje gearboxa
Razstavljanje gearboxa se VEDNO začne z branjem virov, ki so na voljo. Zaradi omenjenega posega, bo potrebno iz gearboxa odstraniti prav vse dele in jih namestiti v nov gearbox. Pri razstavljanju je najbolje da sledite enim od navodil za razstavljenje geraboxov verzije II. Pozorni bodite na vijake. Navadno so izdelani iz smešno mehke kovine in zadostuje že nekaj spodletelih poizkusov vijačenja, da bo vijak tako poškodovan, da ga boste lahko odstranili le še z vrtalnim strojem. Prav tako bodite pozorni na drobne vzmeti in podložke, da jih ne izgubite. Najbolje je da vse skupaj počnete na kakšni rjuhi. Bela površina nudi dober kontrast, drobni delčki pa po blagu ne bodo bežali tako kot bi po papriju ali kakšni drugi gladki podlagi. Med razstavljanjem gearboxa, vse dele sproti čistite. Med čiščenjem bodite pozorni na znake pretirane obrabe ali na morebitne manjše lome, kot so na primer odškrtnjen zobnik ali kaj podobnega. Že majhen tujek, ki ga spregledate in ostane v gearboxu vam lahko povzroči hude težave.

open

Kot vidite na spodnji sliki smo med razstavljanjem našli še zlomljeno povratno vzmet sprožilnega mehanizma (stikala). To je bil vzrok za nezanesljivo proženje replike in občasno čudno obnašanje v polavtomatskem načinu. Ko smo našli oba dela vzmeti (!) lahko vzmet zamenjamo z novo.

spring

Sestavljanje gearboxa
Potrpežljivo in počasi. Kot pravijo ameriški Rangerji: "Slow is smooth, smooth is fast". Naglica se vam ne bo obrestovala in zaradi napak pri sestavljanju boste morali gearbox znova razstavljati in tako naprej. Kot sem že omenjal, pa material iz katerega so vijaki in gearbox ni ravno vrhunski in ne dovoljuje pretiranega servisiranja. Najprej vse dele vstavite v gearbox in jih preizkusite "na suho". Brez maziv in brez vzmeti. Priporočljivo je da preizkuste posamzne sklope: cilinder in bat, zobnike, sprožilni mehanizem ipd. Dokler posamezni deli ne tečejo gladko se nima smisla lotiti sestavljanja celote.

Ležaji
Različni gearboxi imajo lahko različne ležaje ali puše (bushings) Če ima vaš gearbox puše namesto ležajev ni to nič slabega. Tako ležaji kot puše imajo svoje prednosti in slabosti, pazite le na velikost lukenj na gearboxu. 7mm gearbox-i, navadno zahtevajo 7mm ležaje, obstajajo pa tudi druge velikosti. Pazite le da ob izbiri koničnih zobnikov ne izberete ležajev (oz. naj bodo ti vsaj 7mm), ker konični zobniki pozročajo prečne, neenakomerne, obremenitve, ki jih ležaji slabo prenašajo. Pri vstavljanju ležžajev bodite pozorni na lego ležaja v luknji. Če vstavite ležaj postrani, boste prej ali slej za napako plačali. Dobesedno.

Bat, cilinder in tappet plate.
headTukaj gre težko kaj narobe. Ko sestavite cilinder z glavo cilindra in vstavite bat najprej preizkusite "kompresijo" kakor bi rekli ljubitelji motorjev. Če s prstom zamašite luknjo na koncu cilindra in vanj potisnete bat morate čutiti upor. Ko bat izvlečete je navadno ta upor manjši, zaradi same konstrukcije glave bata s premičnim oringom. Če se vam zdi, da je upora premalo, potem razmišljajte ovečjem oringu na glavi bata ali zamenjavi glave bata. Če ste zbrali dele iz večih vetrov, se lahko zgodi tudi da glava bata in cilinder nista kompatibilna (eg. imate enega od delov iz bore-up serije). Tappet plate, je del, ki ga sector gear premika naprej in nazaj, ter z njim vstavlja BB-je v cev. Ta drsi po notranjosti gearboxa. Preverite da teče gladko in po potrebii z brusnim papirjem zgladite gearbox in tappet plate.


 

gears and gearbox

Zobniki

Če zobniki ne bi meli podložk, bi bilo vstavljanje zobnikov trivialno. Ker pa temu žal ni tako se morate zadeve lotiti sistematično in določiti koliko podložk je potrebno vstaviti kam. Podložke pridejo v treh debelinah: 0.5mm, 0.3mm in 0.2mm. Ločite jih po velikosti (0.2mm so najširše). Če zobnikov ne menjate, potem si skrbno zapišite, koliko kakšnih podložk je bilo kje, da boste lahko gearbox tudi ponovno sestavili.

shimsNavodila za vlaganje podložk. Do sedaj sem srečal dve različni navodili. Eno je izdal Tokyo Marui v okviru svoje servisne dokumentacije, drugo pa prilaga Systema svojim zobnikom. Ker na količino podložk vpliva izbira zobnikov, izbira ležajev in izbira gearboxa, sta navadno obe navodili neuporabni. Kako se torej lotiti problema? Postopoma. Najprej vložite zobnike v gearbox, tako kot to svetujejo navodila. Gearbox zaprite in s prstom zavrtite zobnike. Vrteti se morajo gladko in sami po sebi. Nagibajte gearbox, če se zobniki ustavijo ali se zvok bistveno spremeni kombinacija podložk ni optimalna. Poglejte, tudi koliko prostosti imajo osi, ki jih vidite skozi luknje ležajev. Če je hoda veliko, je tudi to znak da nekaj ni v redu. Pazite, da kljub podlaganju osi ostaja razdalja med vsemi tremi zobniki enaka. Postopek ponavljajte toliko časa, dokler niste zadovoljni. Ko mislite da ste našli idealno kombinacijo, vstavite še vijake in jih privijte. Če se zobniki še vedno lepo in gladko vrtijo, je zmaga vaša.

shiming

Vse skupaj
gearsSedaj lahko v gearbox vstavite vse dele. Dele, ki se premikajo skopo mažite z mastjo za zobnike (navadno je bele barve, in jo srečate pod imenom kot "High speed silicon grease"). Preveč masti povzroča probleme. Še posebej pozorni bodite pri mazanju zobnikov. Zobniki se vrtijo hitro in vsa odvečna ali nerazporejena mast bo končala tam kjer je nočete - v sprožilcu. Cilinder poškropite s silikonskim pršilom, oring na glavi bata pa lahko namažete s silikonsko pasto za tesnenje. Ne pozabite namazati tudi ležaja na vodilu glavne vzmeti. Pri vstavljanju vzmeti v gearbox, je dolg, tanek, izvijač vstavljen skozi vodilo vzmeti, lahko v veliko pomoč. Ko gearbox zaprete, bodite pozorni na morebitne špranje. Če se gearbox ni zaprl popolnoma, je to lahko znak, da ste kaj narobe sestavili, ali da seje med zapiranjem kaj premaknilo.


 

complete

Preizkus
Če zaupta svojim sposobnostim, lahko repliko sedaj sestavite v obratnem vrstnem redu. Gearbox v2 ima to težavo, da motor ni pritrjen na gearbox, in dokler replike popolnoma ne sestavite ne boste vedeli ali zares deluje. Pri vstavljanju motorja v ročaj bodite pozorni na razpored žic. Motor ima vzmet in če ga s prstom potisnete globje v ročaj, se mora sam vrniti v prvotni položaj. To omogča kasnejše nastavljanje razdalje med motorjem in prvim zobnikom v gearboxu. (velik vijak na spodnji strani ročaja replike). Ko repliko preizkusite, ne pozabite, da mora biti v vodilo vzmeti privit vijak kopita. Ta ima hkrati nosilno funkcijo in preprečuje "izpah" vodila vzmeti. Repliko najprej preizkusite z nekaj posamičnimi streli, nato še v avtomatskem načinu. Med preizkušanjem "na suho" imejte na cevi rdeč pokrovček in vstavljen prazen LowCap nabojnik, tako da zrak v cevi nudi vsaj malo upora. V splošnem pa se streljanja brez BB-jev izogibajte. Ko ste s preizkusom končali, ne pozabite še enkrat ustreliti v polavtomatskem načinu, da sprostite glavno vzmet.


Ferch







Enotna prijava

Prijavite se z drugim računom:

Powered by OneAll Social Login
Prijava

Na vrh

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piskotke. We use cookies to improve our website and your experience when using it. Podrobne informacije..

Sprejemam piškotke.

EU Cookie Directive Module Information