Friday March 22, 2019

Vzdržljivost gearboxov

Vzdržljivost gearboxov

Vsakega igralca airsofta prej ali slej obide želja, da bi svojo repliko nadgradil. Trgovci ponujajo plejado dodatkov in nadomestnih delov, ki izboljšajo zmogljivosti replike. Seveda se vse vrti tudi okrog močnejše vzmeti. Močnejša vzmet pa posledično bolj obremeni skoraj vse dele gearboxa. Veliko je že bilo napisanega o raznih zobnikih, vzmeteh, batih, ležajih in podobno, veliko manj pa je napisanega o samih ohišjih - gearboxih (sicer poimenovanje s tujko ni najbolj ustrezno, pa vendar ga bomo zaradi običajnosti v tem članku dosledno uporabljali). Vendar- gearboxi se lomijo mar ne? Poglejmo si poglavitne vzroke za te lome in kaj lahko naredimo, da to preprečimo.

1

Gearboxi niso narejeni iz aluminija ali kakšne druge lahko ''določljive'' kovine. V angleščini se je uveljavil izraz ''monkey metal,'' ki je ni mogoče variti, lepiti, je krhek in se slabo obdeluje. Eden od razlogov za izbiro takšnega materiala je verjetno tudi cena. Kakorkoli že, kot vsaka kovina tudi ''monkey metal'' postane krhek pri nizkih temperaturah- oziroma še nekoliko prej. Tako se zlahka zgodi, da bodo originalni Marui Gearboxi v mrzlih zimskih dneh popustili tudi v ''originalni'' repliki. Seveda se z vgradnjo močnejše zmeti stvari samo poslabšajo.

Poleg (vsem dobro znanih) gearboxov Tokyo Marui, si bomo ogledali še gearboxe proizvajalcev Ichi Chi Shivan oz. ICS in Classic Army. Zanimivo je, da si nihče od proizvajalcev ni poiskušal domisliti kaj novega. Vsi so prerisovali isti design in skupaj z njim seveda tudi vse šibke točke. Razlike med njimi so minimalne, morda v sestavi materiala, kar pa je seveda zelo težko ugotoviti.

Mogoče ne bi bilo napak, da se ozremo tudi na pravila ASG (japonskega združenja proizvajalcev airsoft replik, kjer so samoinicativno združeni proizvajalci). Glavni cilj, ki ga sledijo je, da replik ni mogoče predelati v ognjeno orožje. PRav tako ima večina japonskih igrišč ter moštev samoinicativno omejitev izhodnih hitrosti BBjev na 99 m/s pri uporabi .20 BBja. Tudi japonskim predpisom in zakonom lahko pripišemo izbiro materialov pri izdelavi gearboxov.

2

ICS
Gearbox je praktično enak Marui gearboxu. Enake barve, enakega izgleda in enakega designa. Brez majhnega odtisnjenega napisa ICHI, bi bil prepričan, da so mi podtaknili v škatlo kar Marui originalen gearbox. Razliko opazimo pri bolj natančnem pregledu. Priloženi vijaki križni in niso mešani z torex vijaki, kot pri izvirniku. V škatli poleg samega gearbox, dobite še komplet kovinskih ležajev in vzmet neznane moči. Vzmet je verjetno M100 vzmet in je malenkost krajša od Systeminih vzmeti. Prav zardi tega je vgradnja pravi užitek, saj odpade rokoborba z na pol zaprtim gearboxom. Čisto druga zgodba pa so kovinski ležaji. So iz mehke kovine, in se ne prilegajo dobro ne gearboxu ne osem zobnikov. Če jih takoj vržete v smeti ne boste naredili nobene napake. Tako kot izgled pa žal Marui originalu sledi tudi trdnost. Gearbox ni na obremenitve prav nič bolj odporen od svojega vzornika, in seveda tudi popusti na istem mestu. Nekater verzije teh gearboxov se dobijo tudi v črni barvi.

ICS je izdelal tudi inovativen dvodelen gearbox, ki pa ga še nismo imeli prilike videti.

Classic Army
Od ostalih gearboxov se razlikujejo po črni barvi. Tudi tu so priloženi navadni križni vijaki. Poleg samega gearboxa pa CA ne prilaga gearboxu nobenih dodatkov. Po natačnejšem pregledu gearboxa pa bi rekel, da se je CA zgledoval po Systema gearboxu in ne po Maruijevem originalu. Močno ojačana so namreč enako nesmiselna mesta kot pri gearboxih od systeme. Na srečo pa je CA ojačal tudi najpomembnejši del gearboxa. Poleg naštetega pa je gearbox izdelan bolj natančno kot ICS-ov primerek in se vsi deli zato lepo prilegajo in jeh je moč namestiti brez rznega vrtanja ali piljenja posameznih sestavnih delov. Kot kažejo praktični -vsakotedenski preizkusi- je CA gearbox tudi najmočnejši od vseh na tržišču.

 

3Vsi gearboxi počijo na istem mestu. Ne glede na nadgrajenost replike, model replike ali zunanjo temperaturo. Zaradi neprestanega tolčenja bata v konec cilindra, je ta del gearboxa najbolj obremenjen in s časoma popusti. Glavni vzrok okvare je tako napaka v zasnovi gearboxa, na kar pa žal ne moremo vplivati. Lahko pa vplivamo na dejavnike, ki to obremenitev povzročajo.

Moč vmeti
Močnejša ko je vzmet krajša je življenska doba vseh sestavnih delov, jasno tudi gearbox-a. Rešitve ni. Če gearboxa ne želite menjati enkrat na dve leti (pač odvisno kako zagrizen igralec ste) ne nadgrajujte replike z močnejšo vzmetjo. Replike CA so že v osnovni izvedenki opremljene z vzmetjo M100 in jasno gearboxom CA. Lomov za zdaj še ni bilo.

4Teža bata
Če je pri vzmeti zadeva zelo zelo enostavna in jasna pa je nekaj več možnosti pri izbiri bata in glave bata. Večja kot je teža premičnega dela (torej bata in glave) večja bo vztrajnost in
s tem tudi obremenitev, ki jo mora ob udarcu bata v glavo cilindra prenesti gearbox. Ob veliki ponudbi raznih ojačanih batov in glav, je najboljša izbira močan in lahek materjal. Izogibajte se glav batov, ki imajo vgrajen ležaj. Sam ležaj je sicer odlična zadeva, a močno poveča težo. Ker je vseeno katera stran vzmeti se gladko vrti, rajši namestite ležaj na vodilo vzmeti oz. zamenjajte vodilo vzmeti z modelom, ki ima ležaj.

 

Različne verzije gearboxov
Tokyo Marui ima trenutno kar nekaj različnih verzij gearboxov, med katerimi sta najbolj običajna Verzija 2 (replike Coltovih jurišnih pušk) in Verzija 3 (replike AK, G36C). Načeloma je med igralci razširjeno mnenje, da so gearboxi V3 najbolj trdni in trajni med vsemi verzijami. Tudi naše izkušnje to potrjujejo, čeprav velja poudariti, da izbira posamezne verzije ni kakšna garancija, na katero bi se veljalo zanesti.

5

Zaključek
Pričujoči članek je kratek pregled šibkih točk in prednosti posameznih proizvajalcev. Vsekakor se bo članek dopolnjeval, še posebej, ko bomo imeli priložnost preizkustiti nekatere novosti na tem področju, ki se pripravljajo. Koncept električno gnane replike s TM gearboxom je namreč težko izboljšati, zaradi tega so nekateri -pogumni- proizvajalci (Systema, KSC, deloma tudi ICS) predstavili nove rešitve.

Ferch

Enotna prijava

Prijavite se z drugim računom:

Powered by OneAll Social Login
Prijava

Na vrh

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piskotke. We use cookies to improve our website and your experience when using it. Podrobne informacije..

Sprejemam piškotke.

EU Cookie Directive Module Information